|
≈колог≥чна гра У раю м≥й лелечийФ проводитьс¤ у два етапи.
ѕерший етап (березень-серпень) - створенн¤ дит¤чими громадськими формуванн¤ми спец≥ал≥зованих еколог≥чних загон≥в, програмою д≥¤льност≥ ¤ких Ї написанн¤ книжки-щоденника власних еколог≥чних справ (зберегли, допомогли, посадили); посадка багатор≥чних рослин на територ≥њ школи, села, м≥ста; очистка джерела чи водоймища в≥д побутового см≥тт¤; допомога птахам; створенн¤ карти еколог≥чноњ ситуац≥њ району; виданн¤ дит¤чого тематичного зб≥рника У„ервона книга мого рег≥онуФ, книги запис≥в народних прикмет, пов`¤заних з прогнозуванн¤м погоди, дов≥дника порад використанн¤ л≥карських рослин, календар њх загот≥вл≥.
ќдн≥Їю з ц≥кавих ≥ корисних справ може бути укладанн¤ колективноњ зб≥рки кул≥нарних рецепт≥в У–ослини у традиц≥йн≥й украњнськоњ кухн≥Ф.
ѕ≥дсумками д≥¤льност≥ еколог≥чних природоохоронних загон≥в Ї дит¤ч≥ досл≥дженн¤ Уѕам`¤тн≥ дерева мого рег≥онуФ, УЋ≥карськ≥ рослини у моњй домашн≥й аптечц≥Ф, У в≥ти, ¤к≥ ми захищаЇмоФ, пропонуЇмо дит¤чий проект Уƒит¤чий гурт на захист≥ природи р≥дного краюФ.
” вересн≥ 2001 року в ƒит¤чому центр≥ Ќ– ƒѕќ” Ућолода гвард≥¤Ф в≥дбулось еколог≥чне таборуванн¤ У раю м≥й лелечийФ (другий етап гри) за участю 295 д≥тей-юних еколог≥в з ус≥х областей ”крањни, орган≥зоване Ќац≥ональною радою дит¤чих ≥ п≥онерських орган≥зац≥й ”крањни ≥ Ќац≥ональним еколого-натурал≥стичним центром ћќЌ ”крањни.
≈колог≥чн≥, природоохоронн≥ справи стали традиц≥йними дл¤ дит¤чих громадських орган≥зац≥й ≥ об`Їднань.
–адимо приЇднатись до кола учасник≥в корисних заход≥в ‘ƒќ ”крањни:
≈колого-економ≥чна гра Ућ≥сто (село) майбутньогоФ: в ≥гров≥й, конкурсн≥й форм≥ дит¤ч≥ осередки створюють проекти майбутн≥х м≥ст ≥ с≥л ”крањни, в ¤ких враховують економ≥чну необх≥дн≥сть розвитку промислових (аграрних) п≥дприЇмств, транспорту, буд≥вництва житла, соц≥ально-культурних, побутових центр≥в, але без порушень природного комплексу, збер≥гаючи чистоту пов≥тр¤, р≥чки, л≥су, г≥р, влаштовуючи парки, гал¤вини, кв≥тники, штучн≥ озера тощо. ƒит¤ча фантаз≥¤, прагненн¤ жити у чистому св≥т≥, основи знань господарюванн¤ допоможуть д≥т¤м виконати завданн¤ гри, оволод≥ти першими навичками господарюванн¤.
ќперац≥¤ УялинкаФ традиц≥йно проводитьс¤ напередодн≥ новор≥чних св¤т, коли знищуютьс¤ тис¤ч≥ зелених красунь. ƒит¤ч≥ орган≥зац≥њ провод¤ть конкурси лист≥вок захисту ¤лиць; створюють листи-зверненн¤ до батьк≥в, д≥тей про в≥дмову в≥д прикраси св¤та живою ¤линкою, до орган≥в м≥сцевоњ влади про заборону ¤линкових базар≥в, про створенн¤ п≥дприЇмств вирощуванн¤ ¤линок у горщиках, про в≥дкритт¤ в ”крањн≥ виробництва штучних ¤лиць. ќперац≥¤ У в≥ти моЇњ школиФ —творюютьс¤ загони Уф≥алкар≥вФ, Укактусовод≥вФ, Укв≥толюб≥вФ Ц член≥в дит¤чих громадських осередк≥в, ¤к≥ вирощують кв≥ти дл¤ прим≥щень, подв≥р'¤ школи, догл¤дають за ними, при п≥дтримц≥ дорослих провод¤ть конкурси на кращ≥ Укласний зимовий садФ, Укв≥тник на п≥дв≥конн≥Ф, Увис¤чий садФ, Укоридор пальмФ, Узелена але¤Ф, Укв≥туча клумба на шк≥льному подв≥р`њФ.
ќперац≥¤ У—ад дитинстваФ - об`ЇднуЇ зусилл¤ д≥тей ≥ дорослих у створенн≥ проекту шк≥льного саду, придбанн≥ саджанц≥в, турбот≥ за кожним деревцем саду.
√ра-розв≥дка У“ут потр≥бна дит¤ча турботаФ, п≥д час ¤коњ дит¤ч≥ громадськ≥ загони (групи, патрул≥, пости тощо) разом з дорослими анал≥зують природн≥й, еколог≥чний стан м≥ста (област≥, села, району), створюють карту рег≥ону, нанос¤ть на н≥й спец≥альними позначками зони забруднень, еколог≥чних стрес≥в (труба, що ст≥каЇ у р≥чку, парк з≥ зламаними деревами, знищен≥ клумби, порушений берег малоњ р≥чки, см≥тники на околиц≥ села, л≥су, гаю, ¤ру тощо), орган≥зовують загони р¤тувальник≥в природи, ¤к≥ провод¤ть трудов≥, еколог≥чн≥ операц≥њ, акц≥њ, десанти, створюють дит¤ч≥ зверненн¤ до орган≥в влади, п≥дприЇмств, громадськост≥ про потребу захисту природи.
онкурсна гра У„удеса з упаковкиФ под≥л¤Їтьс¤ на два етапи: ≤ етап - збиранн¤ пластикових пустих пл¤шок, пакет≥в, тетра-пак≥в; ≤≤ етап Ц конкурс г≥гантських ≥грашок (чудовиська, фортец≥, автомоб≥л≥ тощо) з з≥браних упаковок, ¤к≥ забруднюють м≥ста, села, л≥си, ¤ри, береги р≥чок; передача з≥браного до пункт≥в збору пластмасових, паперових в≥дход≥в. ћожна залучити до гри п≥дприЇмства, що виробл¤ють продукти у таких упаковках.
ƒит¤ч≥ десанти У„истотаФ, У≈колог≥чна турботаФ, У„исте м≥стоФ
“радиц≥йн≥ дит¤ч≥ операц≥њ Уƒопоможемо мурашникамФ, У в≥ти, що зникаютьФ (конвал≥¤, прол≥сок, сон-трава, волошки тощо), У—обака, к≥шка Ц не ≥грашкаФ, Уƒит¤ча допомога зоопаркуФ, Уѕтахи м≥стаФ.
ƒит¤ч≥ еколог≥чн≥ таборуванн¤, походи, збори Ц справи, ¤к≥ можна провести вл≥тку.
¬ажливо обрати дл¤ дит¤чого гурту власн≥ ц≥кав≥ справи, створити щось потр≥бне ≥ корисне дл¤ д≥тей ≥ природи ”крањни.
|