89-р≥чна ≥стор≥¤ п≥онерського руху в ”крањн≥ ц≥кава, суперечна, повчальна, актуальна...
   
 

ѕ≥онерство Ц теч≥¤ д≥тей ≥ дорослих, ¤к≥ прагнуть бути першими... ¬ р≥зн≥ ≥сторичн≥ епохи п≥онерство мало своЇ обличч¤:

   

ѕочаток ’’ стол≥тт¤ Ц невеличк≥ дит¤ч≥ формуванн¤, ¤к≥ займаютьс¤ об'Їднанн¤м д≥тей навколо справ, важливих дл¤ часу розвитку комун≥стичних ≥дей: загони юних комун≥ст≥в (юк≥в), УћурашникиФ, Уёнтрударм≥њФ, дит¤ч≥ пос≥вкоми; дит¤чий комун≥стичний рух Уёний спартакФ.

   
 
   
1922 р≥к: об'Їднанн¤ дит¤чих комун≥стичних груп у Їдину п≥онерську орган≥зац≥ю. ¬ ”крањн≥ активно д≥ють спартак≥вськ≥ клуби, загони спортивного, навчального, туристичного, ≥нтернац≥онального спр¤муванн¤.
 
 
30-т≥ роки: самод≥¤льна громадська орган≥зац≥¤ за р≥шенн¤м державних, пол≥тичних структур переноситьс¤ до навчальних заклад≥в. «'¤вл¤ютьс¤ перш≥ ѕалац≥, будинки п≥онер≥в; кер≥вники п≥онерських загон≥в, дружин Ц вожат≥ стають осв≥т¤нами. ƒит¤ча орган≥зац≥¤ перетворюЇтьс¤ у ч≥тку ≥деолог≥чну структуру комун≥стичного вихованн¤ школ¤р≥в. —амод≥¤льн≥, добров≥льн≥ принципи п≥онерськоњ орган≥зац≥њ поступаютьс¤ ч≥тким вимогам школи. «'¤вл¤Їтьс¤ лозунг Уѕ≥онер Ц то кращийФ. ƒо п≥онер≥в приймають кращих, кращих у навчанн≥.
 
 

40-в≥ роки Ц роки випробуванн¤ на мужн≥сть, в≥рн≥сть, в≥ддан≥сть ≥деалам своЇњ Ѕатьк≥вщини. √еройськ≥ вчинки тис¤ч украњнських д≥тей у роки ¬еликоњ ¬≥тчизн¤ноњ в≥йни...

≤мена п≥онер≥в-героњв золотими л≥терами вписано до ≥стор≥њ рад¤нського народу...

„ас в≥дбудови п≥сл¤воЇнноњ ”крањни Ц час актив≥зац≥њ д≥¤льност≥ п≥онер≥њ: тимур≥вськ≥ загони, загони юних сл≥допит≥в, перш≥ п≥онерськ≥ колгоспи, ланки, л≥сництва, мал≥ дит¤ч≥ зал≥зниц≥, трудов≥ акц≥њ по в≥дродженню шк≥л, дит¤ч≥ науков≥, творч≥, самод≥¤льн≥ об'Їднанн¤.
 
 
50-60-т≥ роки Ц епоха гранд≥озних справ: марш юних лен≥нц≥в У«авжди на поготов≥Ф, в≥йськово-патр≥отична гра У«≥рниц¤Ф, змаганн¤ на приз У«олота шайбаФ, УЎк≥р¤ний м'¤чФ, У„удо-шашкиФ, операц≥њ Ућ≥льйон Ц Ѕатьк≥вщин≥Ф, У«елене вбранн¤ ¬≥тчизниФ, У«ерн¤ткоФ, У«елена аптекаФ, У∆иве ср≥блоФ, дит¤ч≥ фестивал≥ мистецтв, конкурс загонових концерт≥в.
 
 
70Ц80-т≥ роки: подальша пол≥тизац≥¤ п≥онерськоњ орган≥зац≥њ, утвердженн¤ стилю коп≥юванн¤ д≥¤льност≥ дорослих: бюрократизм, формал≥зм. ѕ≥онерство асоц≥юЇтьс¤ ≥з ≥деолог≥чним пон¤тт¤м Умаленьких комун≥ст≥вФ, майбутн≥х керманич≥в держави.

ѕ≥онерськ≥ орган≥зац≥њ д≥ють в школах, де утверджуютьс¤ ¤к орган≥зац≥њ по управл≥нню д≥тьми. —амовр¤дуванн¤, добров≥льн≥сть, вар≥ативн≥сть справ дит¤чого громадського гурту п≥дм≥н¤ютьс¤ штучними формами шк≥льного самовр¤дуванн¤.

як такоњ п≥онерськоњ орган≥зац≥њ не ≥снуЇ. ( адри вожатих осв≥т¤нськ≥, кадри кер≥вник≥в п≥онерських орган≥зац≥й Ц комсомольськ≥; матер≥альна база Ц осв≥т¤нська, комсомольська, профсп≥лкова).
 
 
Ќаприк≥нц≥ 80-х рок≥в республ≥канською радою ¬сесоюзноњ п≥онерськоњ орган≥зац≥њ формуЇтьс¤ тимчасовий творчий колектив по п≥дготовц≥ створенн¤ першоњ в ”крањн≥ самост≥йноњ, самод≥¤льноњ, добров≥льноњ дит¤чоњ орган≥зац≥њ. ѕор¤д ≥з прагненн¤м створенн¤ сучасноњ дит¤чоњ орган≥зац≥њ ≥снуЇ бажанн¤ збереженн¤ ¬сеукрањнськоњ масовоњ сп≥лки д≥тей ≥ дорослих.
 
 

21 листопада 1990 року ’≤ зл≥т п≥онер≥в ”крањни прийн¤в р≥шенн¤ про утворенн¤ —п≥лки п≥онерських орган≥зац≥й ”крањни.
¬ основ≥ —ѕќ” Ц принципи п≥онерства:
•  —труктурн≥ Ц ≥снують первинн≥, м≥сцев≥ орган≥зац≥њ;
•  «м≥стовн≥сть д≥¤льност≥ направлена на об'Їднанн¤ д≥тей ≥ дорослих навколо корисних ≥ ц≥кавих справ, справ що допомагають п≥знавати св≥т, розкривати власний творчий потенц≥ал, розум≥тись у загально людських ц≥нност¤х,

вм≥ти бути корисними люд¤м. √оловними ознаками сут≥ д≥¤льност≥ стають гра, л≥дерство, пошук. ѕ≥онерськ≥ орган≥зац≥њ в≥дкрит≥ дл¤ вс≥х д≥тей незалежно в≥д њх нац≥онального, соц≥ального, осв≥тнього, рел≥г≥йного, територ≥ального положенн¤. ѕ≥онерство Ц то Ї природне прагненн¤ д≥тей бути першими; прагненн¤ об'Їднанн¤ у в≥льний час навколо ц≥кавого, нового, романтичного.

¬≥дмова в≥д пол≥тичного замовленн¤ на д≥¤льн≥сть, нового п≥онерського об'Їднанн¤ закладена у його головн≥й програм≥ д≥¤льност≥ Уя Ц родина Ц Ѕатьк≥вщинаФ.

ќрган≥зац≥¤ в≥льна у вибор≥ справ дл¤ д≥тей, дорослих, в≥льна в≥д ч≥тких вимог до свого устрою.

ƒ≥¤льн≥сть п≥онерських осередк≥в 90-х рок≥в розпод≥лилась на дв≥ площини: перша Ц справи, що ц≥кав≥, корисн≥ у п≥знанн≥ себе, оточуючого св≥ту, у розвитку сучасноњ особистост≥ дитини; друга Ц справи, ¤к≥ п≥онери присв¤чують р≥зноман≥тним групам д≥тей, дорослих, вир≥шуючи соц≥ально-правов≥ проблеми ровесник≥в.

 
 

90-т≥ роки Ц ц≥кав≥, корисн≥, прогресивн≥ справи, нова веселкова символ≥ка, нова ≥деолог≥¤ новоњ п≥онерськоњ сп≥лки, але в б≥льшост≥ випадк≥в, сприйн¤тт¤ п≥онерства ¤к стереотипу вихованн¤ д≥тей у колишн≥й держав≥. ѕол¤рн≥ пол≥тичн≥ погл¤ди на сучасне п≥онерство: одних дратуЇ саме слово Уп≥онерФ, ≥нших Ц в≥дсутн≥сть традиц≥йних ознак... ѕошук свого м≥сц¤ у дит¤чому громадському рус≥ ”крањни, кадрова, матер≥альна нестаб≥льн≥сть, пошук нових партнер≥в у робот≥ з д≥тьми,

прагненн¤ зберегти масову дит¤чу орган≥зац≥ю з њњ власними ознаками, виб≥р програм Ц ор≥Їнтир≥в д≥¤льност≥ створили особливу ситуац≥ю у п≥онерських осередках.
“рансформуютьс¤ традиц≥йн≥ структури п≥онерських осередк≥в; орган≥зац≥йн≥ справи (зльоти, збори, л≥н≥йки) поступово зникають, в≥дкриваючи дорогу дит¤чим ≥грам, конкурсам, змаганн¤м, акц≥¤м, операц≥¤м.

ѕ≥онерство залишаЇтьс¤ основою програмноњ, а не структурноњ, орган≥зац≥йноњ д≥¤льност≥ дит¤чоњ громади.
”творюютьс¤ дит¤ч≥ громадськ≥ об'Їднанн¤, орган≥зац≥њ за ≥нтересами, програмами, сп≥льними захопленн¤ми д≥тей.
ѕ≥онерство трансформуЇтьс¤ у дит¤чий громадський рух, побудований за законами гри, дит¤чого самовр¤дуванн¤, пошуку.

÷≥каво ≥ корисно, добров≥льно ≥ творчо, особисто ≥ гуртом, самост≥йно та за допомогою дорослих, дл¤ себе, дл¤ людей, дл¤ ”крањни Ц ≥сторично склались ц≥ дит¤ч≥ пон¤тт¤ сучасного п≥онерства, покладеного в основу д≥й ‘ƒќ ”крањни.
 
 
 
© ‘ƒќ ”крањни 2011
Хостинг от uCoz