ќЌ÷≈ѕ÷≤я –ќ«¬»“ ”  
   
” 1990 Ц 1999 рр. в ”крањн≥ д≥¤ло наймасов≥ше громадське дит¤че об'Їднанн¤ Ц —п≥лка п≥онерських орган≥зац≥й ”крањни, ¤ка в р≥зн≥ роки об'Їднувала 25-26 обласних п≥онерських, дит¤чих орган≥зац≥й, сп≥лок.
јдаптованою у дит¤чому середовищ≥ стала програма д≥¤льност≥ —ѕќ” У я Ц родина Ц Ѕатьк≥вщинаФ. «агальнолюдськ≥ ц≥нност≥, найближч≥ кожн≥й людин≥ пон¤тт¤, об'Їднали д≥тей ≥ дорослих у корисних справах. «апропонований федеральний устр≥й, р≥зноман≥тн≥сть досв≥ду д≥¤льност≥ обласних орган≥зац≥й
дозволили реорган≥зувати —ѕќ” в ‘едерац≥ю дит¤чих орган≥зац≥й ”крањни, реально п≥дтвердити самост≥йн≥сть обласних громадських дит¤чих формувань, стаб≥л≥зувати традиц≥йн≥ дл¤ них форми, методи роботи, об'Їднатись навколо сп≥льних в реал≥зац≥њ програм, проект≥в, надати можлив≥сть вступу всеукрањнським, рег≥ональним, м≥сцевим громадським дит¤чим об'Їднанн¤м, ¤к≥ не вход¤ть до структур обласних дит¤чих, п≥онерських орган≥зац≥й, сп≥лок.
яким Ї дит¤че громадське об'Їднанн¤ ‘ƒќ ”крањни, аспекти, характеристики його д≥¤льност≥?

Ќа початку 90-х рок≥в, в≥дмовившись в≥д монопол≥њ у дит¤чому громадському рус≥ ”крањни, —ѕќ” Ц попередниц¤ ‘ƒќ ”крањни, утворила реал≥ю ≥снуванн¤ масовоњ ¬сеукрањнськоњ дит¤чоњ орган≥зац≥њ, створенн¤ великоњ к≥лькост≥ дит¤чих громадських формувань, в≥дродженн¤ скаутського руху.

≤стор≥¤ маЇ складов≥ усп≥ху ≥ поразок, та головним результатом Ї збереженн¤ масовоњ дит¤чоњ орган≥зац≥њ, р≥зноман≥тноњ, р≥знор≥вневоњ, в≥дкритоњ дл¤ вс≥х д≥тей ≥ дорослих, з власними кадрами, власною базою. «апорукою ≥снуванн¤ повноц≥нних громадських дит¤чих орган≥зац≥й Ї державна п≥дтримка. ” 90-х роках ’’ стол≥тт¤,

в≥дмовившись в≥д монопол≥њ на д≥¤льн≥сть громадських об'Їднань, у тому числ≥ ≥ дит¤чих, ”крањнська держава створила умови розвитку демократичних перетворень у громадському житт≥, наприк≥нц≥ 90-х значно пог≥ршила п≥дтримку њх ≥снуванн¤, тим самим почала втрачати один з найважлив≥ших ≥нститут≥в виконанн¤ своњх виховних функц≥й. «авданн¤м соц≥альних ≥нститут≥в р≥зного ц≥леспр¤муванн¤ Ї вихованн¤, формуванн¤ позитивного соц≥ального досв≥ду юного громад¤нина. як св≥дчить св≥товий досв≥д, саме з ц≥Їю задачею найефективн≥ше справл¤ютьс¤ дит¤ч≥ громадськ≥ формуванн¤. Ќа сучасному етап≥ розвитку ‘ƒќ ”крањни вбачаЇ актуальним визначенн¤ принципових напр¤мк≥в своЇњ д≥¤льност≥, що дозвол¤ють будувати взаЇмов≥дносини з державою, громадськ≥стю по-новому, обираючи за головне формуванн¤ власних, сп≥льних програм, проект≥в, що передбачають перш за все соц≥ально-педагог≥чн≥ функц≥њ, що спрогнозують та забезпечать подальший розвиток сусп≥льства.
—учасн≥сть проблематики дит¤чого об'Їднанн¤ про¤вл¤Їтьс¤ в соц≥альному, психолог≥чному та педагог≥чному аспектах.

 

—оц≥альний аспект
потреба сучасного сусп≥льства орган≥зац≥йно сформувати соц≥альну активн≥сть п≥дростаючого покол≥нн¤, залучити його, використовуючи р≥зноман≥тн≥ форми громадських об'Їднань, в оволод≥нн¤ соц≥альними рол¤ми та положенн¤ми, не т≥льки дл¤ збагаченн¤ досв≥дом взаЇмод≥њ з людьми, але ≥ реал≥зац≥њ можливостей л≥дерського, творчого потенц≥алу д≥тей. —усп≥льство зац≥кавлене у захист≥ прав та ≥нтерес≥в д≥тей, забезпеченн≥ њх реал≥зац≥њ через програми дит¤чих громадських орган≥зац≥й
   
ѕсихолог≥чний аспект
сучасна дит¤ча громадська орган≥зац≥¤ стала своЇр≥дним шл¤хом пошуку дитиною своЇњ ≥дентичност≥, своњх переживань, пошук≥в себе серед однол≥тк≥в, сп≥льноцтва, дов≥ри у соц≥альних в≥дносинах. ќсобиста зац≥кавлен≥сть дитини в≥льна в≥д диктату, виб≥р дитиною способ≥в виконанн¤ своњх обов'¤зк≥в перед друз¤ми, орган≥зац≥Їю, сусп≥льством
   
ѕедагог≥чний аспект
дит¤че громадське об'Їднанн¤ по своњй сут≥ Ї орган≥зованою системою виховного впливу однол≥тк≥в один на одного. ¬ихованн¤ дитини зд≥йснюЇтьс¤ колективним суб'Їктом Ц первинним громадським дит¤чим колективом. ƒит¤ча орган≥зац≥¤ Ї посередником м≥ж св≥том дитинства та св≥том дорослих, створюЇ умови дл¤ гармон≥зац≥њ досв≥ду особистих ≥ колективних в≥дносин
   
Ќайголовн≥ша ознака дит¤чоњ громадськоњ структури ‘ƒќ ”крањни Ц самовр¤дуванн¤, ¤ке спри¤Ї розвитку демократичноњ культури, формуЇ навики громадського сп≥лкуванн¤ та д≥¤льност≥, спри¤Ї вихованню громад¤нських, патр≥отичних ¤костей дитини, в≥дчутт¤ причетност≥ до людських проблем. ƒоросл≥, ¤к≥ Ї членами дит¤чих громадських орган≥зац≥й, доповнюють зм≥ст њх д≥¤льност≥ сусп≥льним, громадським, виховним зм≥стом, звучанн¤м. Ќа р≥вних, партнерських засадах вони допомагають д≥т¤м оволод≥ти соц≥альним досв≥дом, навчитись обирати адекватн≥ засоби взаЇмод≥њ з≥ св≥том, формувати систему св≥тогл¤ду, вибору ц≥нних життЇвих ор≥Їнтац≥й.

ƒ≥ти ≥ доросл≥ знаход¤тьс¤ пор¤д, беруть на себе в≥дпов≥дальн≥сть за сп≥льну справу, сп≥лкуючись, допомагають один одному знаходити шл¤х до ц≥кавого ≥ корисного. ƒоросл≥ передають в ≥гров≥й форм≥ св≥й досв≥д, своњ вм≥нн¤ д≥т¤м, тим самим створюють ц≥каву систему подач≥ додаткових до шк≥льних знань, навик≥в ор≥Їнтац≥њ у життЇвому простор≥.
ѕочинаючи св≥й розвиток у громадському дит¤чому рус≥, ‘ƒќ ”крањни визначаЇ сучасне розум≥нн¤ п≥онерства, ¤к значноњ частини дит¤чого громадського руху в ”крањн≥.
«азначимо, що мова йде про п≥онерську ≥дею, закладену —ѕќ”.
ѕ≥онерство Ц це ≥деолог≥¤ дит¤чоњ орган≥зац≥њ, ≥деолог≥¤ добрих ≥ корисних справ, особистоњ першост≥ дитини, корисн≥сть люд¤м, держав≥.
ѕ≥онерство Ц це система ритуал≥в, символ≥в (л≥н≥йка, зб≥р, галстук, значок, прапор, вимпел орган≥зац≥њ).
ѕ≥онерство Ц це об'Їднанн¤ д≥тей ≥ дорослих без соц≥альних, нац≥ональних, рег≥ональних ценз≥в.
ѕ≥онерство (дл¤ необ≥знаних у сучасному дит¤чому рус≥ або ж пол≥тизованих к≥л) Ц це стереотип дит¤чоњ пол≥тичноњ орган≥зац≥њ в структур≥ ≥деолог≥чного вихованн¤ колишнього —–—–.
ƒит¤ч≥ громадськ≥ орган≥зац≥њ, що стали спадкоЇмц¤ми п≥онерських орган≥зац≥й, обрали дл¤ себе шл¤х оновленн¤, в≥дмовились в≥д диктатури дорослих, в≥д однакових погл¤д≥в та думок, в≥д обговоренн¤ у р≥зних формах своњх товариш≥в, њх вчинк≥в. ƒит¤ч≥ орган≥зац≥њ перестали бути орган≥зац≥¤ми управл≥нн¤ д≥тьми, перетворились в об'Їднанн¤ р≥вних, зац≥кавлених у корисних дл¤ себе та оточуючих справах, залишили традиц≥њ турботи про молодших та людей, ¤к≥ потребують допомоги, милосерд¤. √ра, змаганн¤, романтика притаманн≥ дит¤чим громадським осередкам сьогодн≥. ¬важаЇмо, не можливо класиф≥кувати справи орган≥зац≥й-член≥в ‘ƒќ ”крањни на п≥онерськ≥ та Унеп≥онерськ≥Ф.
≤деолог≥¤ дит¤чого об'Їднанн¤ ‘ƒќ ”крањни базуЇтьс¤ на загальнолюдських ц≥нност¤х, ор≥Їнтирах чест≥, добра, справедливост≥. ѓѓ пол≥тика передбачаЇ захист прав та ≥нтерес≥в д≥тей у держав≥, створенн¤ умов дл¤ њх творчого зростанн¤, ор≥Їнтац≥њ у реальному життЇвому простор≥.
“ож об'Їднанн¤ п≥онерських та дит¤чих громадських сп≥лок, орган≥зац≥й у ‘ƒќ ”крањни Ц безконфл≥ктне.

–≥знокольорова парасолька об'Їднала дит¤ч≥ формуванн¤, вх≥д до ¤ких в≥дкрито дл¤ вс≥х д≥тей ”крањни без будь-¤ких ценз≥в та заборон.
‘ƒќ ”крањни Ц можлив≥сть об'Їднанн¤ на р≥вних засадах найр≥зноман≥тн≥ших за структурами, програмами, принципами управл≥нн¤, членським устроЇм самост≥йних м≥сцевих, всеукрањнських дит¤чих громадських структур, д≥¤льн≥сть ¤ких не суперечить д≥ючому законодавству. ќб'Їднанн¤ на основ≥ програмноњ д≥¤льност≥, побудованоњ на принципах загальнолюдських ц≥нностей, додатноњ Уя-концепц≥њФ, участ≥ у виховному процес≥ юних громад¤н ”крањни.

ћожлив≥сть об'Їднанн¤ в лавах ‘ƒќ ”крањни р≥зноман≥тних громадських дит¤чих орган≥зац≥й п≥дтверджуЇ ефективний шл¤х оновленн¤ зм≥сту д≥¤льност≥ орган≥зац≥й з врахуванн¤м њх досв≥ду, традиц≥й, м≥сцевих реал≥й та створенн¤ програм, проект≥в, що об'Їднують вс≥ чи де¤к≥ орган≥зац≥њ.


ћетою д≥¤льност≥ ‘ƒќ ”крањни вбачаЇтьс¤:

  • орган≥зац≥¤ п≥знавальноњ, практичноњ, розвиваючоњ, соц≥ально-громадськоњ д≥¤льност≥ дитини у в≥льний в≥д навчанн¤ та побутово-виховного родинного часу;
  • участь дит¤чого громадського об'Їднанн¤ у виховному процес≥ здоровоњ, всеб≥чно розвинутоњ особистост≥ дитини;
  • захист прав та ≥нтерес≥в член≥в ‘ƒќ ”крањни в держав≥;
  • представницька функц≥¤ в ”крањн≥, ≥н≥ц≥юванн¤ на державному р≥вн≥ прийн¤тт¤ законодавчих, виконавчих акт≥в з проблем дитинства, вихованн¤;
  • створенн¤ системи науково-методичного забезпеченн¤ розвитку дит¤чого громадського руху в ”крањн≥;
  • формуванн¤ кадрового ≥нституту громадського дит¤чого об'Їднанн¤, створенн¤ кадрово-методичних ресурс-центр≥в дит¤чого громадського руху;
  • створенн¤ ≥ндустр≥њ дит¤чого громадського об'Їднанн¤ (осв≥тн≥ заклади, таборуванн¤, туризм, видавництво, виробництво символ≥ки, атрибутики, нерухом≥сть, транспорт, концертна д≥¤льн≥сть тощо);
  • м≥жнародна д≥¤льн≥сть
ўо Ї запорукою усп≥ху д≥¤льност≥ дит¤чого громадського об'Їднанн¤ сьогодн≥? ѕо-перше, доросл≥, ¤к≥, розум≥ючи проблеми д≥тей, створюють громадськ≥ дит¤ч≥ колективи, працюють з ними; по-друге, на¤вн≥сть соц≥ально значимих програм, проект≥в, вихованн¤ п≥дростаючого покол≥нн¤ через гру, конкурсн≥сть, формуванн¤ громадського дит¤чого самовр¤дуванн¤, створенн¤ умов розвитку дит¤чих зд≥бностей, наданн¤ додаткових знань, ум≥нь; по-третЇ, державна п≥дтримка д≥¤льност≥ дит¤чоњ громадськоњ сп≥льноти; по-четверте, дозв≥л батьк≥в на участь њх д≥тей у д≥¤льност≥ громадського дит¤чого гурту; по-п'¤те, науково-педагог≥чне, методичне забезпеченн¤; по-шосте, власна база д≥¤льност≥, економ≥чне забезпеченн¤; по-сьоме, власн≥, сп≥взаснован≥ засоби масовоњ ≥нформац≥њ.
   

ќр≥Їнтири розвитку ‘ƒќ ”крањни

 
   
ќрган≥зац≥йна структура
об'Їднанн¤ самост≥йних м≥сцевих громадських дит¤чих орган≥зац≥й, сп≥лок, ≥нших формувань з метою сп≥льноњ програмноњ д≥¤льност≥, вир≥шенн¤ питань розвитку дит¤чого громадського руху, захисту ≥нтерес≥в дит¤чих громадських об'Їднань, посиленн¤ пр≥оритетност≥ м≥сцевих дит¤чих орган≥зац≥й, сп≥лок.
   

Ќац≥ональна рада дит¤чих орган≥зац≥й ”крањни ≥ м≥сцев≥ дит¤ч≥
громадськ≥ формуванн¤Цчлени ‘ƒќ ”крањни

д≥ють на принципах партнерства за сп≥льними програмами, проектами;
представл¤ють ≥нтереси ‘ƒќ ”крањни в≥дпов≥дно на всеукрањнському та м≥сцевих р≥вн¤х;
вс≥ члени ‘ƒќ ”крањни мають р≥вн≥ орган≥зац≥йн≥ можливост≥.

«м≥ст програмноњ д≥¤льност≥

виховний, розвиваючий аспект вс≥х програмних заход≥в;
створенн¤ умов дл¤ отриманн¤ додаткових ≥нформац≥йних, наукових, практичних, громад¤нських знань д≥тьми, що Ї членами орган≥зац≥й ‘ƒќ ”крањни;
залученн¤ до програмних заход≥в ‘ƒќ ”крањни д≥тей р≥зноман≥тних соц≥альних, нац≥ональних прошарк≥в населенн¤ ”крањни;
розвиток дит¤чого самовр¤дуванн¤ ¤к урок≥в громадськоњ св≥домост≥, соц≥ально-громадськоњ активност≥, культури сп≥лкуванн¤, формуванн¤ сучасних молодих л≥дер≥в;
пр≥оритетн≥сть ≥грових форм роботи з д≥тьми;
визнанн¤ та використанн¤ досв≥ду, традиц≥й, особливостей д≥¤льност≥ м≥сцевих, всеукрањнських, м≥жнародних дит¤чих громадських формувань, створенн¤ всеукрањнських, рег≥ональних програм, проект≥в, участь в м≥жнародних;
використанн¤ принцип≥в колективноњ творчоњ д≥¤льност≥;
розробка власних, сп≥льних з зац≥кавленими державними, громадськими структурами довгострокових соц≥ально, педагог≥чно ц≥нних програм, проект≥в, ¤к≥ не дублюють д≥¤льн≥сть державних, громадських ≥нститут≥в.

 
Ќауково-методична база

створенн¤ власного науково-методичного центру шл¤хом залученн¤ фах≥вц≥в з м≥сцевих дит¤чих громадських формувань, ≥снуючих педагог≥чних, методичних центр≥в, в≥дд≥лень;
п≥дготовка на ≥снуюч≥й баз≥ орган≥затор≥в, методист≥в, науковц≥в, використовуючи сп≥льн≥ програми п≥дготовки кадр≥в з пров≥дними науково-педагог≥чними ≥нститутами в ”крањн≥ та за њњ межами;
проведенн¤ практичних, наукових конференц≥й, сем≥нар≥в дл¤ орган≥затор≥в дит¤чих громадських колектив≥в;
випуск циклу методичних зб≥рник≥в, дов≥дник≥в, дайджест≥в з питань д≥¤льност≥ дит¤чих громадських об'Їднань;
проведенн¤ конкурс≥в проект≥в д≥¤льност≥ громадських дит¤чих об'Їднань.

 
 адрове забезпеченн¤

формуванн¤ власноњ кадровоњ основи шл¤хом залученн¤ до д≥¤льност≥ дит¤чих орган≥зац≥й педагог≥в, батьк≥в, творчоњ ≥нтел≥генц≥њ, наданн¤ максимальноњ ≥нформац≥њ про д≥¤льн≥сть сучасноњ дит¤чоњ орган≥зац≥њ;
≥н≥ц≥юванн¤ в≥дродженн¤ руху педагог≥чних загон≥в вищих, спец≥альних педагог≥чних учбових заклад≥в, подальше використанн¤ досв≥ду загон≥вц≥в ¤к орган≥затор≥в дит¤чого руху;
залученн¤ до д≥¤льност≥ м≥сцевих дит¤чих орган≥зац≥й студент≥в, що працювали у ƒит¤чому центр≥ Ућолода гвард≥¤Ф на посад≥ педагог≥в-орган≥затор≥в;
впровадженн¤ пост≥йно д≥ючого сем≥нару-трен≥нгу орган≥затор≥в дит¤чих громадських формувань;
залученн¤ до реал≥зац≥њ програм ‘ƒќ ”крањни фах≥вц≥в р≥зних галузей вихованн¤.

≈коном≥чне забезпеченн¤

створенн¤, сп≥взаснуванн¤ прибуткових п≥дприЇмств;
залученн¤ джерел ф≥нансуванн¤ орган≥зац≥й, установ, п≥дприЇмств Ц сп≥взасновник≥в програм, проект≥в;
добров≥льн≥ внески, в≥драхуванн¤, спонсорська допомога установ, орган≥зац≥й;
ц≥льов≥ батьк≥вськ≥ внески на проведенн¤ програмних заход≥в;
винаходженн¤ можливост≥ ф≥нансуванн¤ через ц≥льов≥ проекти, програми украњнських, м≥жнародних структур;
членськ≥ внески.

≤нформац≥¤, пропаганда

випуск ≥нформац≥йно-методичного бюлетен¤ Ќ– ƒќ” ДЋелечен¤Ф;
сп≥впрац¤ з рад≥опередачами, студ≥¤ми Ќац≥ональноњ рад≥омовноњ компан≥њ ”крањни;
сп≥впрац¤ з редакц≥¤ми Ќац≥онального телебаченн¤, телеканалами з метою створенн¤ сп≥льних програм дл¤ д≥тей;
подача ≥нформац≥йних матер≥ал≥в до засоб≥в масовоњ ≥нформац≥њ, що д≥ють зг≥дно чинного законодавства;
випуск рекламно-≥нформац≥йних лист≥вок, проспект≥в, плакат≥в;
створенн¤ електронних засоб≥в ≥нформац≥њ ‘ƒќ”.

ћ≥жнародна д≥¤льн≥сть

сп≥впрац¤ з дит¤чими громадськими орган≥зац≥¤ми, рухами ≥нших крањн;
д≥¤льн≥сть у ћ≥жнародн≥й сп≥лц≥ дит¤чих громадських об'Їднань —ѕќ-‘ƒќ;
використанн¤ можливостей вступу до м≥жнародних сп≥лок, об'Їднань, що займаютьс¤ дит¤чими проблемами;
проведенн¤ в ”крањн≥ м≥жнародних дит¤чих заход≥в;
участь у реал≥зац≥њ м≥жнародних програм, проект≥в з проблем дитинства.

—п≥впрац¤ з державними установами, громадськ≥стю ”крањни

пр≥оритетною вважаЇмо сп≥впрацю з осв≥т¤нськими закладами, установами, ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни, јкадем≥Їю педагог≥чних наук ”крањни;
створенн¤ та реал≥зац≥¤ сп≥льних програм, проект≥в ≥з зац≥кавленими у вир≥шенн≥ проблем вихованн¤ п≥дростаючого покол≥нн¤ м≥н≥стерствами, державними ком≥тетами та њх п≥дрозд≥лами;
участь у робот≥ державно-громадських рад, центр≥в, ком≥тет≥в;
сп≥льн≥ програми, проекти з громадськими формуванн¤ми ”крањни.

   
 
 
© ‘ƒќ ”крањни 2011
Rambler's Top100
Хостинг от uCoz